Selamat Datang dan Terimo Kasih kerana sudi jenguk blog ambo

Sekadar berita dari ambo! Janghe maroh kalu terkasar/tersalah bicaro kerana ambo pun manusia biasa yang mencari ilmu Allah di dunia yang sementara untuk bekalan di akhirat sana. Allahuakhbar...

Nuffnang Ads

Secebis hadis dari Rasulullah S.A.W. untuk renungan diriku dan teman2 sekalian..

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini setiap pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).

Doa Agar Dapat Bermimpi Bertemu Rasulullah S.A.W

Doa Agar Dapat Bermimpi Bertemu Rasulullah S.A.W
Secebis ayat untuk diriku dan teman2 yang lain.

Serunding Sedap & Segar dari Kampung Laut, Palekbang, Tumpat Kelantan.

Serunding Sedap & Segar dari Kampung Laut, Palekbang, Tumpat Kelantan.
Sekiranya anda memerlukan serunding secara runcit/borong bolehlah berhubung dengan pembekal seperti di dalam blog tersebut. Beliau merupakan pembekal SERUNDING SEDAP&SEGAR dari Kampung Laut, Kelantan. Penghantaran percuma di sekitar Putrajaya, Bangi dan kawasan yang berdekatan sekitar kawasan tersebut. Terdapat serunding daging, Ayam dan Ikan yang segar dan sedap dari Kampung Laut, Palekbang, Kelantan.

Tuesday 18 October 2011

Sekadar sisipan berita dari TGNA



Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengingatkan orang Melayu supaya berpegang kepada kerajaan yang berasaskan Islam.

Menurutnya, sepatutnya orang Islam tidak berpegang kepada mana-mana ideologi termasuk sistem kebangsaan yang tidak mampu memenuhi keperluan sebagaimana yang dituntut oleh agama.

Beliau turut mendakwa, sistem kebangsaan bukan daripada ajaran Islam sebaliknya menyamakannya dengan ajaran Yahudi.

“Kita di negara ini, orang Melayu beragama Islam mesti pegang kerajaan berasaskan Islam dan tidak berasaskan kepada kebangsaan sebab (kebangsaan) itu bukan daripada ajaran Islam. Itu ajaran Eropah, ajaran Yahudi dan sebagainya,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Himpunan Kebangkitan Rakyat Pas Ganti Umno di Pantai Pandak, Chendering, di sini, kelmarin.

Nik Aziz turut menyelar sikap Umno yang didakwanya cuba memisahkan politik daripada agama sedangkan perkara itu tidak pernah berlaku pada zaman Nabi Muhammad SAW.

Realitinya, beliau berkata, Islam tidak pernah memisahkan antara keduanya dan rakyat perlu mendukung kerajaan berasaskan Islam.

Sehubungan itu, katanya, mereka yang menerima bukan Islam sebagai dasar kerajaan dan mengambil kebangsaan sebagai dasar pemerintahan, bukan daripada ajaran Nabi Muhammad SAW.

“Dulu, Nabi Muhammad SAW menjadi Perdana Menteri waktu sampai ke Madinah. Umno kata agama lain politik lain, cuba tanya Umno, siapa yang memegang kerajaan di Madinah jika bukan Nabi Muhammad SAW ,” katanya.

[Sinar Harian]



Sisipan gambar diambil dari blog otai(Tinta Hijau Dari Kaki Bukit)






1 comment:

Tinggalkan sikit komen supaya aku mengetahui dan pelajari apa yang salah/silap dariku.

Nuffnang Ads