Selamat Datang dan Terimo Kasih kerana sudi jenguk blog ambo

Sekadar berita dari ambo! Janghe maroh kalu terkasar/tersalah bicaro kerana ambo pun manusia biasa yang mencari ilmu Allah di dunia yang sementara untuk bekalan di akhirat sana. Allahuakhbar...

Nuffnang Ads

Secebis hadis dari Rasulullah S.A.W. untuk renungan diriku dan teman2 sekalian..

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini setiap pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).

Doa Agar Dapat Bermimpi Bertemu Rasulullah S.A.W

Doa Agar Dapat Bermimpi Bertemu Rasulullah S.A.W
Secebis ayat untuk diriku dan teman2 yang lain.

Serunding Sedap & Segar dari Kampung Laut, Palekbang, Tumpat Kelantan.

Serunding Sedap & Segar dari Kampung Laut, Palekbang, Tumpat Kelantan.
Sekiranya anda memerlukan serunding secara runcit/borong bolehlah berhubung dengan pembekal seperti di dalam blog tersebut. Beliau merupakan pembekal SERUNDING SEDAP&SEGAR dari Kampung Laut, Kelantan. Penghantaran percuma di sekitar Putrajaya, Bangi dan kawasan yang berdekatan sekitar kawasan tersebut. Terdapat serunding daging, Ayam dan Ikan yang segar dan sedap dari Kampung Laut, Palekbang, Kelantan.

Monday, 20 February 2012

Orang kito masuk stadium tengok bola free bokali...negeri Miskin kan!

Berapo rial tiket bola boh???ore miskin dok pulok di negeri termiskin...


Pemandangan Dari Dalam Stadium Di Sebuah Negeri Yang Termiskin Kononya

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/404173_392504310765478_154932341189344_1832196_1885636151_n.jpg

teruja lihat perlawanan liga domestik di negara kita semeriah ini... pemandangan aksi Piala FA 2011... di negeri yg diuar2kan negeri termiskin di malaysia... sekurang-kurangnya mereka mampu memenuhi stadium bola sepak diorang..SINI


3 comments:

  1. Assalamualaikum.
    Maaf byk jarang2 ziarah sbb ambo kurang siaht sikit lani. Lawak sungguh bila haji najib amirul mukminin kata kelantan miskin. Hakikatnya malaysia yg sedang miskin sbb Haji Najib byk bazirkan RM(Ringgit Malaysia) utk RM(Rasmah Mansor)

    ReplyDelete
  2. Salam...
    bakpo la benci sgt ko kelate ni..
    sedih ble ore caci n hino kelate..
    mace2 ore oyak..
    ble melibatkan kelate semua tak betul..
    semua saloh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,kawe setuju dengan penulis dan komen Hida,gapo hok ore dengki sangat ko sek kelate tok tahula.
      Sek ketate memang tinggi semangat cintakan negeri tak kiro sukan gapo asal kelate mesti mendapat sokongan hebat dari rakyat kelate.
      Raso keciwa bila ada pemain atau pihak atasan yang tidak bersungguh dalam permainan dan menggunakan kuasa untuk kepentingan peribadi.

      Delete

Tinggalkan sikit komen supaya aku mengetahui dan pelajari apa yang salah/silap dariku.

Nuffnang Ads