Selamat Datang dan Terimo Kasih kerana sudi jenguk blog ambo

Sekadar berita dari ambo! Janghe maroh kalu terkasar/tersalah bicaro kerana ambo pun manusia biasa yang mencari ilmu Allah di dunia yang sementara untuk bekalan di akhirat sana. Allahuakhbar...

Nuffnang Ads

Secebis hadis dari Rasulullah S.A.W. untuk renungan diriku dan teman2 sekalian..

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini setiap pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).

Doa Agar Dapat Bermimpi Bertemu Rasulullah S.A.W

Doa Agar Dapat Bermimpi Bertemu Rasulullah S.A.W
Secebis ayat untuk diriku dan teman2 yang lain.

Serunding Sedap & Segar dari Kampung Laut, Palekbang, Tumpat Kelantan.

Serunding Sedap & Segar dari Kampung Laut, Palekbang, Tumpat Kelantan.
Sekiranya anda memerlukan serunding secara runcit/borong bolehlah berhubung dengan pembekal seperti di dalam blog tersebut. Beliau merupakan pembekal SERUNDING SEDAP&SEGAR dari Kampung Laut, Kelantan. Penghantaran percuma di sekitar Putrajaya, Bangi dan kawasan yang berdekatan sekitar kawasan tersebut. Terdapat serunding daging, Ayam dan Ikan yang segar dan sedap dari Kampung Laut, Palekbang, Kelantan.

Tuesday 10 January 2012

901 adalah gambaran kebangkitan rakyat sebelum PRU13

ambo petik...

901: Kebangkitan rakyat tidak boleh dibendung lagi

Hazayani Zakaria
KUALA LUMPUR, 9 Jan: Gelombang kebangkitan rakyat untuk menuntut keadilan ternyata tidak dapat dibendung lagi meskipun diganggu dengan pelbagai halangan.

Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr. Abdul Rani Osman (gambar) berkata, ianya jelas digambarkan melalui perhimpunan 901 yang dihadiri ribuan rakyat dari seluruh negara hari ini.

"Himpunan hari ini bagi signal bahawa apa sahaja halangan yang dibuat, tetapi akhirnya suara rakyat yang memutuskan untuk turun ke perhimpunan ini," kata beliau ketika ditemui di perkarangan Masjid Wilayah Persekutuan Jalan Duta.

Dr. Rani yang juga Adun Meru sekali lagi menegaskan, rakyat bukan menyertai perhimpunan 901 kerana peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, namun kerana ingin menujukkan rasa tidak puas hati terhadap kepincangan sistem kehakiman di negara ini.

"Seperti yang kita katakan sebelum ini, sama ada keputusan Anwar bebas atau sebaliknya, perjuangan ini diteruskan.

"Ini bukan perjuangan membebaskan Anwar Ibrahim tetapi di belakangnya, perjuangan menegakkan keadilan dan ini dituntut oleh Islam," katanya.

Tambah beliau, gelombang seperti ini diharap dapat dikekalkan sehingga pilihan raya umum ke-13.

"Momentum inilah kita harap dikekalkan sehingga pilihan raya akan datang," katanya.

Terdahulu, Mahkamah Tinggi memutuskan  Anwar yang merupakan Ketua Umum PKR, bebas daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan di sebuah kondominium, empat tahun lalu.

Mahkamah memutuskan demikian selepas mendapati wujudnya elemen tiada integriti dalam sampel DNA.

Keputusan itu diterima dengan rasa syukur oleh pimpinan, ahli dan penyokong Pakatan Rakyat.

Sebelum ini, perhimpunan 901 mendapat tentangan hebat daripada Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang dipimpin ahli Parlimen Bebas, Datuk Ibrahim Ali.

Perkasa yang juga mensasarkan ribuan ahlinya hadir menentang perhimpunan 901 bagaimanapun tidak kelihatan pagi tadi.




p/s: Takbirrrrr.....

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan sikit komen supaya aku mengetahui dan pelajari apa yang salah/silap dariku.

Nuffnang Ads