Selamat Datang dan Terimo Kasih kerana sudi jenguk blog ambo

Sekadar berita dari ambo! Janghe maroh kalu terkasar/tersalah bicaro kerana ambo pun manusia biasa yang mencari ilmu Allah di dunia yang sementara untuk bekalan di akhirat sana. Allahuakhbar...

Nuffnang Ads

Secebis hadis dari Rasulullah S.A.W. untuk renungan diriku dan teman2 sekalian..

Sabda Rasulullah S.A.W:“Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini setiap pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).

Doa Agar Dapat Bermimpi Bertemu Rasulullah S.A.W

Doa Agar Dapat Bermimpi Bertemu Rasulullah S.A.W
Secebis ayat untuk diriku dan teman2 yang lain.

Serunding Sedap & Segar dari Kampung Laut, Palekbang, Tumpat Kelantan.

Serunding Sedap & Segar dari Kampung Laut, Palekbang, Tumpat Kelantan.
Sekiranya anda memerlukan serunding secara runcit/borong bolehlah berhubung dengan pembekal seperti di dalam blog tersebut. Beliau merupakan pembekal SERUNDING SEDAP&SEGAR dari Kampung Laut, Kelantan. Penghantaran percuma di sekitar Putrajaya, Bangi dan kawasan yang berdekatan sekitar kawasan tersebut. Terdapat serunding daging, Ayam dan Ikan yang segar dan sedap dari Kampung Laut, Palekbang, Kelantan.

Wednesday 11 January 2012

Acheh bergegar lagi...

ambo petik....BH


Gempa bumi: Pelajar Malaysia di Aceh selamat


2012/01/11

JAKARTA: Gempa bumi kuat berukuran 7.1 pada skala Richter awal tadi yang menggoncang pusat bandar Banda Aceh, turut mengejutkan pelajar Malaysia di situ yang sedang nyenyak tidur, namun mereka semua dilaporkan selamat.

Atase Pendidikan di Kedutaan Besar Malaysia Jakarta yang juga Setiausaha Satu Education Malaysia di Indonesia, Ludinata Misnun, berkata sejurus selepas kejadian, Biro Kebajikan, Keselamatan dan Kediaman Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia (PKPMI) Cawangan Aceh menghubungi semua pelajar Malaysia terbabit dan meminta mereka menyelamatkan diri.
Mereka diminta pergi ke tempat tinggi bagi mengelakkan ancaman tsunami, bagaimanapun selepas pihak berkuasa menarik semula amaran tsunami, mereka kembali ke kediaman masing-masing, katanya dalam kenyataan di sini.
Gempa bumi yang berlaku pada jam 1.36 pagi itu, berpusat di lautan kira-kira 419km barat daya Meulaboh, Aceh dan kesan gegarannya dirasai hingga ke Medan, Sumatera Utara. Beberapa gempa susulan turut berlaku selepas itu.

Sementara itu, Ludinata berkata, semua pelajar Malaysia di Medan juga selamat dalam peristiwa gempa bumi itu.

Bagaimanapun, hasil maklumat daripada seorang anggota jawatankuasa Kelab UMNO Medan berkata, sebahagian besar pelajar Malaysia di Medan tidak menyedari kejadian gempa bumi itu kerana gegaran yang agak lemah di bandar berkenaan.

Seramai 206 pelajar Malaysia sedang menuntut di institusi pengajian tinggi di Aceh manakala pelajar Malaysia di Medan berjumlah 1,620 orang.
Sehingga kini masih belum ada laporan berhubung kerosakan pada harta benda atau kehilangan nyawa daripada peristiwa gempa bumi itu. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan sikit komen supaya aku mengetahui dan pelajari apa yang salah/silap dariku.

Nuffnang Ads